Eerste week - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Shelley Dekker - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Shelley Dekker - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Shelley

23 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Week 1. 13 tot 20 april

's ochtends wakker worden is een ramp. Het is natuurlijk erg wennen aan het tijdsverschil. Maar weinig keus, want het ontbijt is tot 10.00 uur. Van school hebben we geld terug gekregen voor de taxi omdat het niet onze schuld was dat we niet werden opgehaald vanaf het vliegveld, best netjes dus!

Eerste dag school was erg leuk, veel meegekregen van de cultuur hier en de do en don't gehoord van Bali. We kregen  veel eten voorgeschoteld en typische balinese snacks; wat bestaat uit plakrijst of cocos. In de buurt van het hotel zijn verschillende warungs te vinden waar je voor een euro, of zelfs minder kan eten.

Aangezien Jeanine en ik hele erge theeleuten zijn, moesten we wel een waterkoker kopen. We zijn daarom naar de Carrefour gegaan ( hele grote supermarkt) en daar meteen wat eten en drinken ingeslagen. Ook is een waterkoker handig om te gebruiken om onze kleren te wassen. Je kan je kleren hier wel wegbrengen naar kleine wasserettes maar omdat ze hier vaak het lokale water gebruiken worden je kleren heel snel lelijk.

School is veel werk maar wel  leuk. Het is wel erg wennen omdat een grote groep al in Thailand zijn geweest en die weten er al veel van af, dus het gaat allemaal nog wel erg snel. We moeten ook een Businessplan schrijven, dus genoeg te doen de aankomende weken!

Wij krijgen ook voetmassage les, wat in het begin heel erg vies en raar leek, maar toch heel erg leuk is! Ook leuk om te leren welke gedachtengangen achter deze massages zitten en welke handelingen je in welke volgorde moet doen. Lerares zag dat ik een knieband om had, dus kwamen aan de praat over hoe het kwam en waar ik eigenlijk last van heb. Ze bood me aan om met de volgende workshop er naar te kijken en misschien een behandeling te geven zodat het hopelijk dan weg is.

Kuta is een erg bekende plek voor de vakantiegangers ( en partygangers) en ligt bij ons ongeveer half uur vandan( als je massel heb, t kan ook oplopen tot 2 uur), dus daar zijn we ook zeker te vinden! Ook om te shoppen is het erg leuk, en vooral die Australische jongens, die hier veel komen, zijn een genot om naar te kijken....

Ook achtergekomen dat Shelley ook een beetje een balinese naam is en dat ze allemaal denken dat ik surf, omdat elke surfwinkel waar we voorbij lopen we naar binnen worden geroepen! Tevens kregen Jeanine en ik te horen dat we erg Australisch leken of dat we uit Nieuw-Zeeland kwamen. & als je zegt dat je uit Holland komt weten ze 1 zin heel goed; kijken kijken... ( niks kopen).

In het weekend zijn we op pad gegaan met nog 2 meiden. Op de planning stond een mountainbike tocht door het regenwoud en de dag erna met een taxi langs mooie plekken rijden. Mountainbike tocht was super gaaf, wel zwaar om soms te heuvel weer op te fietsen. Bij deze tocht zat ook een ontbijt waar het uitzicht fantastisch van was, de dag begon al goed. Te tocht bestond uit hobbelige wegen,  rijstvelden, monkey forest(dood eng) ,regenwoud en een 'theetuin' waar we veschillende soorten thee en koffie konden proeven. Daarna gingen we nog 20 minuten lopen om naar het huis van de organisator te gaan, daar kregen we een lunch om daarna weer afgezet te worden  bij ons hotel. Moeders nog paar keer proberen te bellen of te berichten maar geen gehoor, jammer mam! Wilde je graag feliciteren, je  wordt immers maar 1 keer 50.

Zondag zijn we gereden naar een uitzicht punt van de vulkaan en het meer ernaast. Jeanine en ik zaten alweer te popelen van ongeduld omdat we beide heel graag die vulkaan willen  beklimmen! Dit staat ook zeker op de planning, alleen voor een andere keer. Ook hebben we weer een prachtig uitzicht van rijstvelden gezien. 's middags begon het te regenen dus meteen maar terug gereden naar het Hotel want dingen zien in de regen is geen succes.

• 23 April 2014 - 12:58

Davine:

Ha shel nog van harte met je moeder, was t ook vergeten!! Schaam schaam! Super dat je het zo naar je zon heb!! De foto's zijn top, oftwel jaloers!!!!! Heel veel plezier nog en tot je volgende bericht, erg leuk om te lezen. Groetjes van ons