Week 6,7 &8 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Shelley Dekker - WaarBenJij.nu Week 6,7 &8 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Shelley Dekker - WaarBenJij.nu

Week 6,7 &8

Blijf op de hoogte en volg Shelley

08 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Week 6 18 mei t/m 25 mei: vakantie
Eindelijk is het dan zover; Mike ophalen! Hij zou om 23.40 aankomen maar uitiendelijk werd dat 2 uur later. Gelukkig was Jeanine mee en hebben we ons prima vermaakt met alle Chinezen die voorbij liepen. Het moment dat ik mike zag was wel 1 van mijn mooiste momenten dit jaar. Mike is heel erg veel afgevallen dus dat was wel even wennen, maar natuurlijk blijft het een knuffelbeer. Veel slapen zat er natuurlijk niet in want we hadden veel bij te praten.

Het weekje dat Mike er was heel leuk en veel leuke dingen gedaan. We zijn naar de Uluwatu Tempel en Tanah Lot tempel geweest. Ook hebben we dan eindelijk de vulkaan kunnen beklimmen! Dat was toch wel even een kippenvel momentje (letterlijk en figuurlijk). Het was onwijs koud daarboven maar wel onwijs mooi. De vulkaan hebben we 's nachts beklommen dus bovenaan hadden we een prachtig uitzicht op de zonsopgang, ik had dit echt niet willen missen. We zijn ook met Mike naar Kuta geweest om toch nog het echte touristische gedeelte te laten zien. Voor hem was t allemaal erg wennen omdat hij de drukte niet is gewend. Laatste dag dat mike er was hebben we een snorkeltour gedaan bij Amed. Vlak langs de kust ligt er een Japans schipwrak, dit trok heel veel vissen aan en met het koraal eromheen was dit een mooi plaatje! We gingenlunchen op een wat rustiger strand en daar konden we ook nog zwemmen, heerlijk dagje dus. Om van Mike afscheid te nemen was heel raar. Ene kant vond ik het moeilijk om weer afscheid te nemen voor nog eens 6 maanden, en andere kant was ik zo blij om hem weer eens te hebben gezien na 6 maanden dat de volgende 6 maanden toch wel snel zouden gaan.

Het eind van onze vakantie hebben we afgesloten met een rondje paardrijden op het strand. Eerste instantie mochten we niet zelf rijden maar uitiendelijk ook los. De paarden luisterde niet heel goed maar toch was het leuk om te doen.

Week 7&8 26 mei t/m juni
Gelukkig hebben we vanaf nu niet meer zo heel veel les, dus vanaf donderdag hadden we alweer 6 dagen vakantie. Dit keer met een groep meiden naar de Gili's.Gili eilanden liggen vlak naast lombok en het is een pardijs! Op de Gili's zijn er geen auto's of scooters alleen maar fietsen of paardenwagens.De eerste dagen brachten we door op Gili air, in een Villa.Gilia's staan bekend om het mooie snorkelgebied dus natuurlijk hebben wij dat ook gedaan! En het was inderdaaad prachtig. De vissen, het koraal, de schildpadden allemaal mooi om te zien! Omdat we nu toch zo dicht bij waren zijn Jeanine en ik ook nog en dagje naar lombok geweest omdat we dat ook graag wilde zien. Hier hebben we een scooter gehuurd en lekker rondjes gereden en gestopt bij mooie uitkijk punten! Ook zij we nog naar een waterval geweest en het verschil met Bali is dan goed te merken, Als je op Bali iets moois wil zien dan weet je dat je dat moment deelt met vele andre touristen. Op Lombok kan je dit moment dus in je 1tje ervaren.
De laatste dagen brachten we door op gili Trawagang; het "party" eiland. Ook hier hebben we het erg leuk gehad met lekker eten en lekkere cocktails.

Na een paar dagen met school bezig te zijn geweest hadden we weer paar dagen rij. Deze dagen moeten goed benut worden met school want ons Businessplan moet bijna ingeleverd worden. Tovh weer leuke dingen gedaan! Samen Met Jeanine ben ik naar een olifantenpark geweest om op olifanten te rijden. Erg leuk om eens gedaan te hebben, ook wat voor kunstjes de olifanten allemaal kunnen is prachtig om te zien. Hetzelfde weekend zijn we ook met een groep meiden met dolfijnen wezen zwemmen. Totaal andere beesten maar net zo lief en gehoorzaam. Ook dit had ik niet willen missen.

Aankomende dagen gaan in het teken van schoolschool staan want ons verslag moet ingeleverd worden binnenkort. Het is dan natuurlijk heel vervelend dat Jeanine en ik daarna weer een paar dagen op vakantie gaan naar Nusa Lembongang.